Катюжанський дошкільний навчальний заклад ясла-садок "Лелеченя"
 

 

Десять причин, за якими дитина повинна займатися музикою
консультація для батьків


На думку Д. Кірнарскої, професора, проректора Російської академії музики ім. Гнесіних, доктора психології та мистецтвознавства.

Чому?
 
Незважаючи на те, що дитина фальшиво співає пісні Чебурашки, і слуху у неї  немає; піаніно нікуди поставити, і бабуся не може возити дитину «на музику»; у дитини взагалі нема часу - англійська, іспанська, секція з плавання, балет тощо...
Є вагомі причини все це подолати і таки вчити музиці, і ці причини повинні знати сучасні батьки.

Причина перша
Грати - це наслідувати традиції. Музиці навчали всіх аристократів, російських та європейських. Музикувати - це лоск, блиск і шик, апофеоз світських манер. Дюк Еллінгтон почав грати на роялі тому, що навколо граючого хлопця завжди збираються дівчата. Ну, а навколо граючої дівчини?

Причина друга
Музичні заняття виховують волю і дисципліну: займатися на інструменті треба регулярно, без перерв. Взимку і влітку, в будні і свята. Майже з тим же завзяттям, з яким чемпіони тренуються в спортзалі і на ковзанці. Але, на відміну від героїв спорту, граючи на роялі, не можна зламати ні шию, ні ногу, ні навіть руку.
 Увага, строгі батьки! Музика - це виховання характеру без ризику травми: як добре, що таке можливо!

Причина третя
Займаючись музикою, дитина розвиває математичні здібності. Вона просторово мислить, потрапляючи на потрібні клавіші, маніпулює абстрактними звуковими фігурами, запам'ятовуючи нотний текст, і знає, що в музичній п'єсі як у математичному доказі: ні відняти, ні додати! Не випадково Альберт Ейнштейн грав на скрипці, а професора фізики і професора математики Оксфорда складають 70% членів університетського музичного клубу.
 Увага, далекоглядні батьки майбутніх математиків і інженерів! Музикувати приємніше, ніж вирішувати важкі завдання під репетиторські палиці.

Причина четверта
Музика і мова - близнюки-брати. Вони народилися слідом один за одним: спочатку музика, потім словесна мова, і в нашому мозку вони продовжують жити поруч.
 
Фрази і пропозиції, коми і крапки, питання і вигуки є і в музиці, і в мові.
Граючі і співаючі краще говорять і пишуть, легше запам'ятовують іноземні слова, швидше засвоюють граматику. Меломани-літератори Тургенєв і Стендаль, Борис Пастернак і Лев Толстой, Жан-Жак Руссо і Ромен Роллан, знали не одну іноземну мову, рекомендовали всім майбутнім поліглотам вивчати музику.
 Увага, мудрі батьки майбутніх журналістів і перекладачів! Спочатку було Слово, але ще раніше був Звук.

Причина п'ята

Музика структурна і ієрархична: великі твори розпадаються на менш великі частини, які в свою чергу діляться на невеликі теми і фрагменти, що складаються з дрібних фраз і мотивів. Стихійне розуміння музичної ієрархії полегшує розуміння комп'ютера, теж суцільно ієрархічність і структурного.
 Увага, прагматичні батьки майбутніх IT-інженерів, системних адміністраторів і програмістіів. Музика веде прямо до вершин комп'ютерних наук; не випадково фірма Microsoft воліє співробітників з музичною освітою.

Причина шоста
Музичні заняття розвивають навички спілкування або, комунікативні навички. За роки навчання дитина-музикант познайомиться з галантним і дружнім Моцартом, саркастичним і атлетичним Прокоф'євим, виваженим і філософічним Бахом і іншими музичними персонами.
Граючи, йому доведеться в них перевтілитися і донести до публіки їх характер, манеру відчувати, голос і жести. Тепер залишається один крок до таланту менеджера, де чи не головне - розуміти людей і, користуючись своїм розумінням, управляти ними.
Увага, амбітні батьки майбутніх засновників бізнес-імперій! Музика веде від серця до серця, і сама грізна зброя топ-менеджера - обеззброююча посмішка «хорошого хлопця».

Причина сьома
Музиканти щиросердні і водночас мужні. Як стверджують психологи, музиканти-чоловіки почуттєві, як дами, а музиканти-жінки стійки і тверді духом, як чоловіки. Музика пом'якшує звичаї, але, щоб в ній досягти успіху, треба бути мужнім.
 Увага, прозорливі батьки, які очікують допомоги і підтримки в старості! Діти, які займалися музикою, співчутливі і одночасно терплячі, і тому частіше готові подати своїм старим батькам ту саму «склянку води».

Причина восьма
Заняття музикою привчають «включатися по команді». Музиканти менше бояться страшного слова deadline - термін здачі роботи. У музичній школі не можна перенести на завтра або на тиждень вперед залік по гаммам і класний концерт. Положення артиста на сцені привчає до максимальної готовності «за замовленням», і дитина з таким досвідом не завалить серйозний іспит, інтерв'ю при прийомі на роботу і відповідальну доповідь.
 Увага, неспокійні батьки! Музичні заняття в дитинстві - це максимальна витримка і артистизм на все життя.

Причина дев'ята
Музичні заняття виховують маленьких «Цезарів», які вміють робити багато справ відразу. Музика допомагає орієнтуватися в декількох одночасних процесах: так, піаніст, що грає «з листа» відразу робить кілька справ - пам'ятає про минуле, дивиться в майбутнє і контролює сьогодення. Музика тече у своєму темпі, і читання з аркуша не може перерватися, відпочити і перевести дух. Так само і авіадиспетчер, оператор або біржовий брокер стежить за декількома екранами і одночасно слухає і передає інформацію по декількох телефонах.
Увага, перевантажені і втомлені батьки! Дитині-музиканту буде легше, ніж вам, бігти по декількох життєвим доріжках і скрізь приходити першим.

І, нарешті, останнє ...
Музика - найкращий шлях до життєвого успіху.
Чому? Див пункти 1-9.
Деталі ...

Агата Крісті своє перше оповідання написала про те, чому їй важко грати на фортепіано на сцені. Кондоліза Райс, навпаки, найбільше любить грати на публіці у своєму сліпучій концертній сукні, а Білл Клінтон упевнений, що без саксофона ніколи не став би президентом. Альберт Ейнштейн вперше взяв у руки скрипку в шестирічному віці.
До того часу, коли йому виповнилося 14, він виконував сонати Бетховена і Моцарта і довгими годинами імпровізував на фортепіано.
Протягом усього життя Ейнштейн залишався пристрасним скрипалем, звертаючись до музики під час творчих застоїв. Про свої захоплення музикою і фізикою він говорив: "Обидва вони мають одне джерело і доповнюють один одного ..." Не виключено, що надзвичайно потужний інтелект Ейнштейна є результатом любові до класики.

Подивіться на успішних людей в будь-якій області, запитайте, чи не займалися вони в дитинстві музикою, хоч би навіть і недовго, хоча б навіть і без особливого завзяття?
Звичайно, займалися. І у нас є 10 причин наслідувати їхній надихаючий приклад.

 

 

Дитина та музика

Музика для дитини - світ радісних переживань. Щоб відкрити для неї двері у цей світ,треба розвивати у неї здібності і перш за все музичний слух nf емоційний відгук. Інакше музика не виконає своєї виховної функції. Якщо дорослий якомога ближче стискається зі світом дитинства. Якщо вони разом мріють, фантазують, сміються і грають,то діти відчуваючи цю близкість дорослого, відкривають їм свої таємниці, почуття та емоції. Як це прекрасно - знайомити дітей з музикою. Діти дуже люблять слухати.Треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли, про що ця пісня, вслуховувались у звучання слів та словосполучень.
Музика,як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почутів,настрою,Ідей.Слухання музики розвиває інтерес до неї,любов,розширює кругозор,підвищує музичне сприйняття.Музика для слухання буває вокального і інструментального.Це можуть бути пісні виконані батьками,чи музичні твори у грамзапису,ауді та відео записи.Для кращого запам”ятовування пісні,чи музичного твору,можна асоцціювати його з тим,що бачить дитина навкруг себе. Намалювати те, про що вона чула.Дуже гарно запам”ятовують діти пісні з мультфільмів, тому,що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя.Батьки повинні вчити дитину любити пісню,насамперед народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цінність.
Для розвитку ритмічного сприйняття треба користуватись музичними інструментами.Але в домашніх умовах це можуть бути такі предмети: ложки,палички, камінці,капронові пляшечки чи коробочки,яки наповнюють крупою,горохом,квасолею.І граючи на такому інструменті,дитина покращує виконання пісні,і одержує велике задоволення.
Для розвитку танцювальних навичок потрібно як умога більше розвивати у дитини потребу в рухах.Давати можливість розвивати танцювальну творчість, щоб дитина одержувала максимум задоволення.
Якщо музика визиватиме у вашої дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно і оптимально.

Музичне виховання дитини в сім′ї

Діти, які частіше знайомляться з музикою, мають більш багатші почуття, вони частіше звертають увагу на почуття і переживання інших людей. Краще, швидше і повніше вбирають у себе все нове, як правило добре навчаться в школі.
Багато дітей дуже ємоційні. Вони відчувають велику потребу в художніх враженнях, в активному прояві своїх почутів. Ті, хто зблизька спостерігають за життям маленьких дітей, знають з яким натхненням малята співають, танцюють.
Зацікавленність до музики і музичні здібності виявляються у дітей по різному. Багато з них із великим інтересом слухають музику і співають, інші до музики ніби то байдужі. Іноді вважають, що такі діти від природи не музичні, у них немає слуху і розвивати його безперспективно. Така точка зору невірна. У кожної дитини можливо пробудити зацікавленність і любов до музики, розвивати музичний слух та голос. Це підтверджує життєва практика і наука. Привчати дитину до музики в домашніх умовах потрібно з самого раннього віку. Робити це потрібно різними способами: співати дитині пісні, привчати слухати платівки, музичні записи, дитячі музичні радіо та дивитися музичні телепередачі. Якщо є можливість водити дитину на концерти.
Треба прагнути до того, щоб діти не просто раділи музиці, а вчилися переживати закладенні в цю музику почуття. Треба розмовляти з дитиною, питати в неї:
-яка це музика, весела чи сумна? Спокійна чи навпаки? Що така музика може розповісти? Що під неї хочеться робити?
-пропонувати дитині самостійно дати назву музичному твору. З'ясувати, чому саме так вона хоче його назвати.
Такі питання викликають інтерес дітей до слухання і розвивають творчі здібності малечі.
Розвивати вміння емоційно переживати музику допомогає також читання казок, оповідань, тому що переданний словесно сюжет і переживання героїв дітям більш доступний.
Діти дуже люблять повторно слухати музику, яка їм сподобалась. Іноді можно загадувати загадки: співати мелодію без слів і запитати яка це пісня. Таким чином непомітно дитина привчається до музики. В наслідок такої роботи батьки зрозуміють, те що дітей без слуху немає. Є діти у яких ще невиявляються музичні здібності і треба допомогти їм розвиватися: більше співати, слухати музику, танцювати. Треба створити в сім'ї атмосферу любові до музики, якомого схвалювати потребу дитини проявиляти себе в музиці. Треба пам'ятати, що це приносить дитині радість і робить її добрішою.

 

Музика в житті малюка

Музика, як вид мистецтва, повинна увійти в життя дитини із самого народження.
Батьки мають право запитати: "А це не зарано?". На це питання можна відповисти так: "Ні не зарано, а може трішечки пізно". Вчителями доведено, що ще до народження дитина сприймає не тільки голос матері, але і деякі звістки іззовні. Це говорить про те, що музика, музичне мистецтво ближче дитинці, ніж інші види мистецтва, томущо слуховий аналізатор дитини починає формутися одним із перших. Для дітей раннього віку інтонаційна виразність музики, близька до інтонації голоса людини і має велике значення. Вона благодійно діє на настрій дитини, викликає перш за все почуття задоволення. Постійні позитивні реакції на музику впливають на формування емоційної свери дитини. Музичне сприйняття музики дитиною підвищує більшість процесів формування його організму та психіки. Різноманітні рухові реакції малюка, які викликають музичні звуки, говорять про прямий зв׳язок музики з фізичним розвитком людини. Музичні здібності у дитини можуть виявлятися дуже рано, а їх відсутність не можна вважати дійсним. Тількі ваша турбота про залучення дитини до музики зможуть закластив у дитині „ядро” музичності. Для цього наберіться терпіння. На першому етапі вам потрібно 3-5 хвилин.
Нагадую про те, що ваше завдання навчити дитину уважно слухати музику, розвивати у неї співучі навички і вміння ритмічно рухатись під музику. Але більшість батьків такої освіти не мають, та це і не обов׳язково. Достатньо вміти чисто співати, правило інтонувати музичні мелодії, виразно виконувати танцювальні вправи. Не обов׳язково повторювати репертуар, з яким дитину ознайолюють в дитячому садку. У більшості діти не можу

Катюжанський дошкільний навчальний заклад ясла-садок "Лелеченя"