Катюжанський дошкільний навчальний заклад ясла-садок "Лелеченя"

                                 

Гурток театралізованої діяльності

   «Грайлик»

Кредо театрального гуртка:
«Театральна вистава розкриває перед дитиною
весь світ засобами мудрої та вічної казки,
розвиває творчі здібності особистості,
а найголовніше, виховує справжню людину».

С. Русова

 

Керівник гуртка - Скотаренко Олеся Олександрівна

Вік вихованців гуртка: діти старшого дошкільного віку.

Провідний вид театралізованої діяльності: ляльковий театр.

Допоміжні види театралізованої діяльності: театр рукавичок, театр маріонеток, площинний театр, пальчиковий театр, театр картинок.

Організаційно-методичний блок театрального гуртка «ГрайлиК»

  1. Розклад занять: заняття у театральному гуртку проводяться 2 рази на тиждень , тривалість заняття: 25-30 хвилин.
  2. Час проведення занять - згідно розкладу занять в другій половині дня.
  3. Набір до театрального гуртка відбувається після співбесіди керівника гуртка та методиста з дітьми та їхніми батьками, кількість учасників в одній групі не повинна перевищувати15 осіб. Згідно методичних рекомендації керівник театрального гуртка разом з методистом дошкільного навчального закладу проводить моніторинг набутих знань на початку та в кінці начального року.
  4. Звітні виступи організуються один раз у квартал для вихованців дошкільного навчального закладу силами вихованців свята та розваги .
  5. Підбір та використання іграшок для вихованців театрального гуртка для проведення творчих ігор, вправ, вистав.

 

Актуальним елементом роботи у театральному гуртку протягом всього навчального року є використання площинного театру, театру іграшок відповідно до річного плану та тематики казок, інших літературних творів. Конструкція іграшки - рукавички для старшого дошкільника повинна забезпечувати зручність використання, відповідно до ергономічних особливостей дитячої руки.

Теоретичний блок театрального гуртка «ГрайлиК»

1. Програмові вимоги театрального гуртка «ГрайлиК».

Вікові можливості: старший дошкільний вік

Дитина оволодіває вміннями й навичками:

У сприйманні театралізованого видовища:

  • розуміє зміст дійства вистави, театральний образ як живу акторську дію, використовує акторську техніку міміки, жестів, слова, пантоміми, музики, співу, танцю;
  • наслідує позитивних героїв, співчуває персонажам казки, порівнює вчинки негативних героїв, переносить оцінювання казкових історій в сферу «Я сам» і оцінює свої вчинки та вчинки товаришів;
  • підказує персонажам вистави як поводитися у скрутних ситуаціях, оцінює характер казкового героя (хитрий, добрий, злий, улесливий, довірливий, нерозумний).

В ігровій діяльності:

  • відображає характерні особливості образу театральних персонажів (особливості руху, супроводу руху мімікою, інтонацією жестом);
  • своєчасно включатися в колективну драматизацію твору;
  • самостійно влаштовувати ігри-драматизації, театралізовані ігри, ігри «Театр», розігрувати за ролями літературні твори, сюжети казок.

У сценічній діяльності:

  • брати активну участь у підготовці до театралізованих ігор;
  • творчо перевтілюватися в образи персонажів, розігруватися сюжети, виразно із гумором виконувати ролі;
  • вносити творчі фрагменти в гру за казкою;
  • брати участь у роботі драмгуртків;
  • виготовляти елементарні декорації, атрибути, костюми.

У процесі навчання дитина дізнається та усвідомлює:

  • про театр як вираження життєвих ситуацій в акторській грі;
  • про різні види театру (пальчиковий,настільний, драматичний, театр іграшок, фланелеграф, театр бі –ба –бо, театр картинок), їх особливість та призначення;
  • про театралізовану термінологію;
  • колективний характер діє творення під час підготовки театральної вистави, важливість орієнтуватися на партнера з ігрової взаємодії;
  • змістовність, варіативність сюжетів, можливість їх зміни.

Форми організації театралізованої діяльності (статичні):

  • театралізація окремих епізодів казки;
  • драматизація казок;
  • показ настільного театру;
  • показ театру іграшок;
  • організація ігор-імітацій;
  • інсценування та читання за ролями віршів, написаних у діалогічній формі;
  • розігрування за ролями літературних творів;
  • оздоблення сюжетного ігрового поля;
  • сюжетоскладання;
  • розробка сценаріїв.

Форми організації театралізованої діяльності(ініціативні):

  • рядження;
  • інсценування віршиків, казок, самостійно та з однолітками;
  • сюжетно-рольові ігри за уривками казок;
  • сюжетоскладання;
  • ігрове поле
Катюжанський дошкільний навчальний заклад ясла-садок "Лелеченя"